[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: SV: Re: RE: Ny bok: Främmande folk och förtrollade skogar

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Sep 2013 12:05:04 +0200

Den 12 september 2013 10:55 skrev Fabbe <skriva@xxxxxxxx>:
> Jag hörde nån på Svenska Akademin berätta (på TV) att han hade läst nån
> bok och sen fått veta att författaren bara var 160 cm lång (eller nåt
> sånt), och då kände han sig tvingad att läsa boken igen, som i ett helt
> nytt ljus.

Och här kommer du självklart att ljuga om att du med detta inte alls
menar något insinuant -- det är själva poängen med insinuationer, att
kunna blåneka till att man alls menar det man menar, och gärna med
tillägget "nu har du bara paranoia!!!" Om du ska skriva din första
kommentar på denna lista så får du skärpa dig, och inte skitsnacka och
hyckla. Sådant finns det redan alltför mycket av, såväl bland
fantastiknördar som journalister.