[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Största listan

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 14 Mar 2011 08:37:45 +0200

Anna Svensson:
Min önskelista:
> 1) Att det skapades en separat lista för fandomskandaler som inträffade när
> människor bar utsvängda jeans eller pryddes av hockeyfrillor.
> 2) Att fokus på den här listan hölls på SFF / fandom / skrivande / skapande
> osv.
> 3) Att diskussion om vem som sade och gjorde vad byttes ut mot diskussioner
> om SFF och skapande/skrivande.
>
> /Anna, nygammal på listan, 30 år gammal och har därför inte mycket att
> tillföra till diskussioner om 25 år gamla skandaler.

En mycket förståelig önskan du har där Anna, som delas av många och till och
med dom flesta tror jag. Men det är nog svårt att komma till skott med en
sån lista så länge listans adminstratör är någon som hållit på i 25 år med
just den där sortens fandomskandal som du pratar om. Om du inte visste det
så var det hans malande om SEFF det som gjorde att den här Skrivalistan
bildades när han kastades ut från original-Skriva som numera heter
Korkekslistan.

Men det har ju inte fått honom att sluta, förstår du! Här är ett exempel jag
hittade snabbt i arkivet på denna listan men det är förstås inte det första
eller sista exemplet utan bara ett av flera hundra även här:

//www.freelists.org/post/skriva/FanFondFusk,1

Jag tror inte det blir möjligt med denna admin. att få bort SEFF från listan
och inte från andra listor han är med på heller. Som sagt, tio inlägg om nya
framsteg i den 25 år gamla skandalen på bara en vecka på Sverifandomlistan.
Det är grejer det!

Hälsar gör Göran