[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Före Internet...

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 6 Jan 2014 21:14:15 +0100

Den 6 januari 2014 21:00 skrev Fabbe <skriva@xxxxxxxx>:
> Intressant fråga. Ja om den inte passerats så är det i varje fall på
> gränsen. Finns det någon ansvarig utgivare på en mejlinglista, eller är
> det gärningsmannen själv som skulle falla under åtal?

Det nya försöket att hyckla i flock, när de andra taktikerna inte fungerar:
låtsas att detta handlar om något åtalbart. Du "Fabbe" (Fabian Norlin)
begriper att detta främst handlar om min kritik mot dig och dina barnsliga
fabularingar, där du anstränger dig blå för att ge intryck av att vara
expert på diverse vetenskapliga ämnen, men bara producerar nonsens. Att
påpeka och avslöja nonsens och dumheter är just det som lagstiftningen i
detta sammanhang finns till för.

Du får helt enkelt skärpa dig och sluta upp med dina barnsliga lögner. Man
kan helt enkelt inte resa tillbaka till 1914 på det sätt som du så
retoriskt svamlade om, även om så ögonblicklig förflyttning över ljusår
skulle vara möjligt.