[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Behöver planeter med liv en måne?

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 20 Apr 2014 22:43:00 +0200

Jag ser att engelska Wiki som så ofta annars är en bra startpunkt för
nybörjaren, artikeln om "abiogenesis" som vetenskapliga teorier om livets
uppkomst kallas: http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis
Det är mig en gåta hur någon som gör anspråk på att vara vetenskapligt
allmänbildad tror att det första livet måste ha varit en cell där RNA, DNA,
cellväggar etc av en slump råkade skramlas ihop i urpölen. Att det "måste"
ha varit så är det sedan länge bara kreationister och Intelligent
Design-förespråkare som tror och argumenterar för. Wiki-artikeln har också
en avdelning om "RNA-världen" som är den numera dominerande teorin om
livets uppkomst.

Sådär, nu får gärna Ahrvid och Fabbe-blabbe styra ned diskussionen i
idiotträsket. Men där får de i så fall klara sig själva.