[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Alice Babs - dokumentär fälld

  • From: "Tora Greve" <tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Jun 2014 10:03:32 +0200

Jag tror inte bedragare prickar in just dementa. De kanske undersöker var
det finns äldre människor och ansätter dessa. Min dementa svärmor fick
aldrig sådana telefonsamtal, men det kan bero på att hon knappt hörde och
vägrade hörapparat. Sådana telefonförsäljare och även varianten med "din
dator har fått virus" brukade ringa mig en period. Jag säger brukade, för
jag skojade med dem så jag troligen är svartlistad. Har skrivet ner en del
av dessa samtal, kan kanske brukas i någon story.
Äldre människor är aktiva, vandrar och är med i föreningslivet, bl a. Men
man får vara fysiskt aktiv i högra grad nu inför expeditionsstrapatser för
att klara av det. Som ung hade man allt gratis och kunde resa sig från
öronlappstolen och gå upp på toppen av Himalaya.
Tora.