[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] vit och kränkt

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 21 Nov 2012 12:09:00 +0000

Ber ödmjukast om ursäkt men jag har inte ständig tillgång till någondator som
går att skriva på och jag är inte ständigt uppkopplad mot nätet.Därför blev
kommentaren igår något hastigt hopformulerad.Men varför skulle det vara
"tjafsigt" att påpeka att en sida på internethandlar MER om rasism än
sexism?Jag har inte följt sidan slaviskt jag var inne på den FÖRSTA gången
igår.MEN sidans skapare som ju är MAN verkar mena att sidan i FÖRSTA
handhandlar om rasism och det är så den nu saluförs när den nu blivit bok.Hr
Zolfagary var på kulturnyheterna igår och sa att det var så manskulle se boken
och sidan. Som ett svar på de rasister från t ex sajter somAvpixlat och en del
på flashback som frågat varför ingen vill ta debattenom invandringen och
Zolfagary ville visa vilken låg nivå den här debatten låg på.T ex folk som på
internet orerar om att svenska kvinnor är rasförrädare och
blattelovers.Zolfagary påstod att han publicerat existerande "skärmdumpar" dvs
hanciterar inlägg på nätet. Han hittar inte på de här "uttalandena" själv.Och
jag förstår inte varför någon känner sig manad att lägga ut en massafaktiskt
kränkande skämt om att "feminister" är fula, dumma och egentligenönskar att de
var män?Varför, Rickard, varför?