[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Bertil Falk: "Därför kallar jag mig inte feminist"

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 10 Mar 2014 16:48:09 +0000

> [...]
> Subject: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Bertil
> Falk: "Därför kallar jag mig inte feminist"
> From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx

> Ojsan hoppsan. Du menar alltså att eftersom tidningar och SVT inte rakt av
> gjort en _totalt_ onyanserat svartvit rapportering, såkan det inte finnas
> en extrem vinkling i rapporteringen? Det är samma sorts låtsaslogik som
> frodas bland postmodernister: så länge någonting "bara" kan vara säkert
> till 99,99%, så måste det betraktas som 100% osäkert. Logik, det är svårt,

Det handlar inte om tolkningar, det handlar om att se verkligheten.Bara en
postmodernist av stora mått (som du) skulle kunnat tolka innågon vinkling i
SVTs inslag.

> Tro mig, vi skulle ha ett jävligt mycket lugnare samhälle och rationellare
> samhällsdebatt, ifall vänster- och högerextremister inte ständigt
> saboterade för alla andra. Du har antagligen inte en aning om att det
> faktiskt är antirasistiska vänsteraktivister som begår de allra flesta
> attentaten mot migrationsverkets lokaler och personal? (Den extremistiska
> "logiken" i detta är att eftersom Sverige inte har fri invandring, är
> migrationsverket typ satans redskap.) Detta uppmärksammas nämligen inte av
> vår svenska vänsterextremistiskt rövslickande journalistkår. Referenser:
> [...]
Referenserna som ska bevisa att det inte skrivs om några vänsterextrema
glaskrossningarär hämtade ur just svenska dagstidningar ser jag.De där som
aaaaldrig skriver om sånt.