[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Priser m m (var: Författarintervju: L Östling)

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 2 Apr 2013 01:11:34 +0200

Den 2 april 2013 00:49 skrev Håkan Doghead Eklund <doghead@xxxxxxxxxx>:
> jag blir bara ibland nedstämd när denne jury och prisutdelare, drömmare
> och uppenbarlige älskare av det skrivna, han har ju tillochmed instiftat
> ett pris, indirekt får negativ feedback när han istället borde få en
> cyber-ros

Det var ju bara en randanmärkning. Även entusiaster och idealister behöver
konstruktiv kritik; det gör att man lättare kan uppnå målen man har.
Alternativet är att en idealist får höra en massa uppmuntrande ord från ett
fåtal närmast sörjande, medan alla andra ser bristerna och således
ignorerar det h*n gör.

Det är bra att priset finns, men priset skulle enkelt kunna få större
tyngd. En bra sak att medvetandegöra.

/ Rickard