[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Mons byter förlag - får miljoner

  • From: Caroline J <spaeket@xxxxxxxxxxx>
  • To: skrivalistan <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Feb 2011 20:49:36 +0100

Det är långt ifrån bara de stora som tjänar på det. Min senaste roman "Fru
Bengtssons andliga uppvaknande" trycktes bara i 1000 ex på ett litet
enmansförlag här i Sverige. Nordin Agency (Joakims Agentur) valde att tro på
den och på mig, och har nu sålt in den till ett tyskt megaförlag som gör en
storsatsning. Förskottet till mig blev i runda slängar en genomsnittlig årslön.
Ett rejält uppsving, kan man lugnt säga, så visst är han värd varenda spänn!
Nu har boken kommit i pocket även i Sverige, och Tyskland är vad jag har
förstått "bara början" på vad Agenturen tänker sig göra med den boken.  Man
vinner inget på att se Sverige som sin enda marknad. Och för att nå ut till
Europa (och USA) krävs rätt människor i ryggen. :)
PS. Håll ögonen öppna i maj månad, för då släpps del ett i min varulvstrilogi
"Vargsläkte - Lykanthropos I". *skamlös reklam*