[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Linda Skugge: "E-boken slår mot bokens posörer"

  • From: Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Sep 2011 20:27:54 +0200

Hej,

Vilka är då alla dessa författarposörer och POETER? De professionellt skrivande
människor jag känner är väldigt lågmälda människor.

Mikke Schirén
mikkeschiren@xxxxxxxxx
0702024961

22 sep 2011 kl. 18:42 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
>  Skugge talar förvisso i viss mån i egen sak. Men helt oberoende av detta har
> hon säkerligen rätt i att bokbranschen de närmaste åren utsätts för stora
> förändringar (främst pga E-böcker) och då förändras också rollen för
> aktörerna (t ex författare).
>  Det här med att framstå som en posör, göra sig intressant pga sin person och
> sina manér, bör det finnas betydligt mindre utrymme för, då branschen blir
> mer "horisontell". Svårare för "stora" aktörer (det "vertikala"
> [...]
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).