[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] "Larma mer och högre om dioxiner"

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 17 May 2013 22:48:27 +0200

Den 17 maj 2013 22:44 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Fast det var kanske så att de som före Einsteins epokgörande
> uppsats tvivlade på atomers existens enigt atomistiskt mening
> var atomister (även om det definitionmässigt kräver att man tror
> på atomer).

Eller läs:
http://tidningenkulturen.se/artiklar/ess-mainmenu-57/agora-mainmenu-232/10947

Anledningen till att du alls fick nys om Einsteins brownska rörelser
och dess betydelse för atomteorin var ju att jag tipsade om den genom
länken ovan. Och detta förnekar du nu, förstås. Det handlar visst om
prestige och slikt, som ändå inte har i en seriör intellektuell och
akademisk dialog att göra.