[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Kapten Stofil läggs ned

  • From: Torbjörn Wester <wester@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Apr 2010 23:07:19 +0200

>Det är bara att konstatera. Alla tidskrifter som är fringe men som innebär
>en breddning av mångfalden försvinner. SM:s Sökaren, deckarmagasinet Jury,
>sf-magget Mitrania m fl och nu också KAPTEN STOFIL. Per Olaisens CDM går på

>sparlåga och JVM har fått ett nådaår.
>Sånt är livet.
>Bertil

Vad jag inte fattar är varför man inte kan producera tidskrifter som
print-on-demand?

T.ex. Nova, som ju snarast är en bok, borde väl vara en tidskrift där detta
koncept passar utmärkt.

Fast om man inte är beredd att lägga ner mängder av obetalt arbete på en
sådan här smal tidskrift, då funkar det inte.

Mvh.
Torbjörn