[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Hur avslutar man en smått dystopisk historia.

  • From: Peter Nilsson <peter.w.nilsson@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Feb 2014 13:31:12 +0100

Det var faktiskt en toppenidé, Rickard!
En idé som vaknade hos mig är följande (som tillägg till Rickards, inte som
ersättning): bygg upp historien dramatiskt så att huvudpersonen står med makten
att träffa ett avgörande val som påverkar hela mänsklighetens framtid, och
sedan:
THE END
berättelsen slutar där! Läsaren får inte veta vilket val han träffar!(läsarna
kommer att bli galna, men det kan det vara värt!)Snacka om CRED!
Peter