[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Före Internet...

  • From: Fabbe <skriva@xxxxxxxx>
  • To: Skriva <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 6 Jan 2014 21:00:03 +0100 (CET)

On Mon, 6 Jan 2014, Stewe Lundin wrote:
>Undrar stilla vart gränsen för förtal går och om det inte är så att den
>är passerad.

Intressant fråga. Ja om den inte passerats så är det i varje fall på
gränsen. Finns det någon ansvarig utgivare på en mejlinglista, eller är
det gärningsmannen själv som skulle falla under åtal?

> Ahrvid!
> Har du inte administrativa rättigheter över listan och kan utesluta
> prenumeranter efter dylika på hopp som han faktiskt ägnar sig åt.

Det skulle verkligen bli en nystart för listan. Jag känner inte till någon
annan mejlinglista där någon så urskiljningslöst och helt utan synlig
orsak kan gå på med sådana personangrepp gång på gång utan att bli
utestängd.

Vänliga hälsningar
Fabbe

--