[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Före Internet...

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 6 Jan 2014 17:24:06 +0100

Den 6 januari 2014 16:05 skrev Stewe Lundin <stewe.lundin@xxxxxxxxx>:
> Hans ton gentemot andra på listan är helt förkastligt dålig. Jag känner att
> det känns meningslöst att bidra till listan och försöka föra någon form av
> vettig dialog i detta forum.

Trams. Min "ton" är inte värre än några av de excesser som exempelvis
försiggår från feminister på våra kultursidor, och inte heller värre än
några av de utgjutelser som är vanliga bland bloggare som exempelvis du
gärna läser -- men som enligt dig har "rätt" åsikter. Hittills har jag inte
fått några intelligenta eller sakliga kommentarer på några av de
"felaktiga" åsikter jag haft, bara ryggradslösa kveruleringar över min
"ton" -- och det bevisar bara att ni inte besitter varesig intelligens
eller sakligheter i argumentationen.

Jag avskyr också oärlig diskussion, där man försöker vinna debatter och
diskussioner genom retorik, förvillanden och manipulationer -- en taktik
som Ahrvid ständigt och jämt förfaller till när han får problem med
argumenteringen. Där säger jag helt enkelt ifrån, och det är rätt så. För
mig är diskussioner ingen lek, punkt och slut.

> Oavsett vilka egenskaper Berghorn besitter så är ödmjukhet inte en av dem.

Ödmjukhet... Att tillåta att en människa har rätten att uttrycka vad man
verkligen tycker och tänker, *det* är verklig ödmjukhet. Och en egenskap
som exempelvis du saknar.