[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Eget förlag -trenden??

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 May 2011 14:35:32 +0000

Böckerna från förlag/företag av typen books-on-demand och Papertalk blir ju
ganska snyggt tryckta. Som vilken pocket som helst ungefär.
Det är ju stor skillnad på de stenciler man minns från inte minst skolan och
försöken till skoltidningar 1970 nån ting. DVs jag minns spritstencilerna
så gammal är jag.

Och eftersom jag får böcker av denna typ hem i brevlådan från BTJ -jag skulle
inte köpt själv men å andra sidan köper jag väldigt sällan böcker alls
av ekonomiska skäl mest- kan jag konstatera att en del av författarna är
talangfulla och skriver riktigt bra. Med lite övning kommer de att bli
ännu bättre.

Jag stör mig oerhört på felstavning och andra konstigheter. Nu är jag stressad
så kanske jag stavar fel själv typ, rätt åt mig :)
Tycker det blivit bättre åtminstone i de böcker jag läst. För några år sen fick
jag en bok som var helt bedrövlig på alla sätt förutom
att tryckningen var tjusig. Bilderna på utsidan var också fina. Inget mer.
Texten var helt usel.

Ibland tror jag det finns en trend att "alla kan skriva" precis som det ibland
sägs att "alla kan sjunga". Och det är ju på sätt och vis sant.
Alla kan skriva och alla kan sjunga men alla är inte så bra att någon vill
lyssna. -Ok några vill säkert, smaken är ju olika.

/Pia