[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Clarke förutsäger framtiden

  • From: Anna Svensson <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 2 May 2011 10:20:55 +0200

Den 2 maj 2011 07:21 skrev Gittan Svensson <svenssoneringar@xxxxxxxxx>:
> Ahrvid Engholm:

> Strunta
> >

> Ahrivd, precis som att du struntar i sakfrågor som hemlig censur här på
> listan när sakfrågorna är "obehagliga" för dig, så struntar faktiskt alla
> andra medlemmar i nästan varenda inlägg du gör också. Det är väl högst ett
> av hundra av dina inlägg som får någon enda kommentar alls.
>
> Jag tror inte du behöver *uppmana* medlemmarna på en stendöd lista att
> strunta i listan! Dom struntar till och med i uppmaningen!
>
> Hej då för nu,
> Birgittan

För att vara lite konstruktiv så är min reaktion på att återvända till
listan att den består av två saker, dels ämne efter ämne från Ahrvid varav
många bara består av länkar med en kort saxad beskrivning. Vissa av länkarna
har till och med med skrivande att göra, andra handlar om naturkatastrofer
och allt möjligt som Ahrvid verkar tycka är intressant. Det stör mig, för
vill jag ha ett allmänt nyhetsflöde så vill jag inte ha det via en lista för
skrivande. Antagligen hör detta ständiga postade av nya ämnen ihop något med
den låga svarsfrekvensen - det dyker upp för mycket helt enkelt och man
orkar inte läsa eller engagera sig i ens en tiondel. Det vore konstruktivt
om Ahrvid kunde sålla lite. Less is more.

Det andra som listan tycks bestå av är gnäll, påhopp och allmänt negativa
inlägg från diverse troll. Det är ännu mer störande och dessutom tämligen
patetiskt. Har du/ni inga liv? Tragiskt.

Anledningen till att man struntar i de flesta av Ahrvids inlägg är för att
de inte hör till listans ämne eller tillför väldigt lite eftersom de ofta
består bara av en länk. Det blir mer som ett nyhetsflöde än inbjudningar
till att diskutera. Anledningen till att man struntar i de flesta
troll-inlägg från Ove m.fl. är för att de är korkade, patetiska och allmänt
trolliga.

/Anna