[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Clarke förut säger framtiden

  • From: Anna Svensson <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 2 May 2011 13:55:19 +0200

Den 2 maj 2011 12:43 skrev Björn Eriksson <llinl@xxxxxxxxx>:

> Göran Jansson:
>
> Nu är det väl dock i alla fall så att för dom som tycker att ett eventuellt
> extra nyhetsflöde som dom utsätts för är både onödig och nedvärderande så
> står det väl dom fritt att helt enkelt unsubscriba från listan. På så sätt
> slipper dom både nyheterna samt irritationen över dessa, och vi andra kan
> njuta av våran skrivarlista, så som den nu är, i lugn och ro.
>
> Göran Jansson:

> <Engholm. Det skulle nog vara ännu mindre intresant i långa loppet tror
> jag.

> [...]
Personligen skulle jag helst se en lista utan nyhetsnotiser som inte har
något med skrivande och/eller fantastik att göra.

Allvarligt talat, jag behöver inte få rubrikerna från SvD eller DN via den
här listan. Jag vill inte få länkar till artiklar om Usama Bin Laden eller
Fukushima. Jag klarar av att gå in på SvD eller DN eller Expressen eller
Aftonbladet och kolla rubriker själv.

Det jag förväntar mig av den här listan är att den ska innehålla
diskussioner om skrivande, inte ett allmänt nyhetsflöde.

/Anna