[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Babs i våra hjärtan

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 23 Jun 2013 23:40:09 +0200

Den 23 juni 2013 21:34 skrev Zenzat <zenzat@xxxxxxxxx>:
> För vem dyker inte upp i mitt liv på nyårsmorgonen vid 3-tiden.
> Jag blev ombedd att hjälpa till i Grand Hotel Royal. Så fick jag var med och
> bära ut en asberusad Adolf Jahr till en taxi. Han hade inte den minsta
> likhet med Alice Babs moatjé i ”Swing it magistern”. Där gick en illusion i
> spillror.

Just detta berättade du när vi satt på Café Ritorno i Stockholm för
6-8 år sedan, men mycket roligt att läsa om dina ungdomsäventyr
överhuvudtaget. Jag själv har inget riktigt förhållande till Alice
Babs; jag vet att hon skapade moralpanik på sin tid inte minst på
grund av "Sving It, magistern!" men när jag växte upp var hon redan en
institution och hovsångerska. Möjligen var det hon som en gång råkade
trampa min mamma på tårna, när hon uppträdde i Vetlanda, eller så var
det Lill-Babs; mamma brukade berätta det när vi var små, men jag minns
det bara delvis eftersom jag inte höll skillnad på de båda Babsarna.