[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Aprilskämt om Mars?

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Apr 2013 16:11:37 +0200

Jag har liksom Rickard reagerat på det evinnerliga tjatet om att det kanske
finns liv
på Mars enligt nya "fynd" av diverse slag. Det som känns intressant är för
mig kolonisering av Mars.
Även om jag är skeptisk till projektet Mars One, så skulle jag gärna åka dit
på enkel biljett.
Det skulle enligt planerna ske om tio år då jag skulle vara 90.
Om jag inte dör dessförinnan skulle jag emellertid kunna vara till nytta
om jag dör på Mars och kan bidra till kolonin med mitt kropps komponenter
(i kongruens med vad som sker i Edmond Hamiltons "Kapten Frank och
fångtransporten")
till diverse nyttigheter, däribland som avfall i en odlingsbädd.
Bertil