[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Ang "jordens undergång"

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 25 Dec 2012 19:20:48 +0100

Den 25 december 2012 18:56 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Om nu en artikel i en smal liten filosofitidskrift är "MASSmedia".

Kom igen, de forskare som lever gott på miljötrams publicerar i
allmänhet sina rön i smala facktidskrifter. Det förhindrar inte att de
OCKSÅ tramsar runt i massmedia.

>   Ge gärna någon källa till vem eller vilka som förespråkat slikt i namn av
> transhumanism, samt hur, och därefter gärna något som stödjer att det vore
> ett ledande drag för den lösliga beteckningen transhumanism!

Jag behöver inte ge någon källa till något som är allmänt känt, för
alla som har grundläggande kunskaper om vad Transhumanisterna är och
står för. Du får läsa på och skaffa dig allmänbildning i ämnet, innan
du ifrågasätter något som du inte vet ett jota om.

/ Rickard