[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Aktuell novell (för kommentarer om ni så vill)

  • From: "Göran Ivarsson" <ivarsson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 24 Jun 2008 16:12:57 +0200

Den 2008-06-24 skrev Anders Lindberg <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>:
> From: "Göran Ivarsson"
>  Är det inte möjligt att om S vinner valet så kan borgarna plötsligt bli emot
> FRA-lagen, och då kunde de fälla den med en vågmästare?
>  S var ju för lagen från början, och vände kappan. Den andra sidan kan ju
> göra det också. Man kan alltid hitta på några argument för det.
Nej, när alliansen nu har jobbat så hårt och lagt så mycket prestige
på att igenom lagen tror jag knappast att dem hjälper till att
avskaffa sitt eget förslag. Något annat var det i S fall. S röstade
emot förslaget enbart pga teknikaliteter, inte för att de i grund och
botten ogilalde det.
I klartext: S gillade inte att alliansen hade varit och meckat med
förslaget, utan hoppades på att det skulle bordläggas så att kunde
rösta igenom det själva nästa gång de bildar regering.

--
Göran II