[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: "Ny Millennium gravplundring" med skräptecken

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 17 Aug 2015 14:55:58 +0200

Fabbe:> Men det kan gå att testa. Vad händer om du bouncar iväg exakt samma
mejl

en gång till (dvs med exakt samma header, etc)? Uppstår samma fel då med?
Såvitt jag minns brukar samma teckenfel dyka upp vid ompostning nära i tiden.
Det har hänt att jag när fel dykt upp ompostat på samma sätt och fått se
samma fel. Men det kan bero på att vägen genom nätet blivit densamma, då
mailen skickats alldeles efter varandra. För en bättre test borde man vänta
några timmar för att kunna upptäcka om vägen genom nätet rekonfigurerats. Och
det har jag inte haft tålamod till. Om samma fel dyker upp vid större
tidsskillnad blir ju transportvägen mindre intressant. Men jag misstänker
att en betydande bidragande orsak till teckenfel är...Hotmail. Det ägs ju av
Microsoft, med en gedigen historik av att fucka upp saker. Dessutom finns
andra konfigurationsproblem där jag vet att Hotmail är skurken (jag har
klagat på t ex godtyckligt sväljande av CR/LF - radbyten). Det är möjliigt
att Hotmail gjort något dumt som s a s utlöser värre fel när mail
transporteras.
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och var med i
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2015, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan