[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: Mörkets mästare i DN

  • From: Björn Eriksson <llinl@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 11 Aug 2007 22:41:33 +0200

Okay. Det exakta antalet dussin varierar nog, men de brukar vara i rejäl minoritet mot honorna i allafall. ----- Original Message ----- From: "Elli" <elli.arbaeus@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>

To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
Sent: Saturday, August 11, 2007 10:46 PM
Subject: [SKRIVA] Re: Mörkets mästare i DN

Ja, just det. Såg inte det här mejlet när jag skrev mitt svar. Hm, antalet hanar är jag inte säker på, egentligen. Fast hos myror tror jag det är fler än hos bin. Myrhannarna brukar svärma ut ur ett hål i marken en viss sommardag (ganska nyss där jag är, förresten), de verkar vara ganska många.

Björn Eriksson wrote:

Hos t ex bin och myror finns *en* hona och 50 000 hannar. Osv.

Nu måste du upplysa oss. Exakt vilken art av bin och myror är det du talar om ? Alla bi och myrsorter jag känner till har tusentals honor och några dussin hannar.

Björn
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).

http://www.eset.com