[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: "Mohamed Omars islamistiska kovändning"

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 14 Apr 2013 13:17:36 +0200

Den 14 april 2013 12:21 skrev <tora.greve@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>:
> Skönt. Jag var rädd den svenska naiviteten skulle upprepa 30-talets
> Tyskland med Lövfen i rollen som Hindenburg och Mustafa i rollen som
> Hitler. Gott att veta att svenskarna ändå inte är så naiva nu när jag en
> gång valt att bosätta mig i detta land.

Att muslimer och islamister är ute efter att ta världsherraväldet är en
huvudlös myt som odlas i högerextremistiska kretsar, jämförbar med hur
nazister odlade fram myten om att judar och sionister skulle sträva efter
världsherravälde. Att vända på detta och jämföra muslimer med nazister är
inget annat än ett retoriskt knep för att maskera vilka dumheter det
verkligen handlar om.

Denna huvudlösa myt som inte minst Breivik skrev under på har letat sig
utanför högerextremistiska kretsar och duperat mer naiva män och kvinnor på
gatan. Synd att du uppenbarligen är en av dem.

Det finns saker att kritisera islam för, men någon måtta på paranoian måste
det vara.

/ Rickard