[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: Infosidan om Mord på månen

  • From: "Bruce Harris" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 6 Jun 2007 18:28:38 +0200

On 06/06/07, Rickard Berghorn <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:
Jag skrev:

>I övrigt beter du dig ganska fjantigt, Bruce.

Samt är en tjafsare av Guds nåde. Bör tilläggas.
Vilket även Ahrvid är, bör tilläggas, även utan min inblandning. När
Ahrvid fortfarande var med på en lista med aktiva medlemmar så blev
det ofta en hel diskussioner om hans favoritämnen som miljö- och
kulturpolitik. Då kunde man snacka om tjafs.
Men det är ju något gott med listdelningen, numera är listorna nära på
kliniskt fria från sådant (politiskt) tjafs.

Jag gjorde en sökning bland mina mail för att se om du någonsin var
med på lysator-listan, och kom fram till att du inte var det. Men
däremot hittade jag följande intressanta citat. Jag förstår nu delvis
varför du stödjer Ahrvid så helhjärtat.

Alexander Stamou:
Jag tycker inte att någon ska bli modererad, det blir bara lite extra
absurt när det är just Ahrvid, för i någon bemärkelse håller jag
faktiskt med om att det är "hans" lista. Ahrvid startade listan och har
mig veterligen gjort mer för att hålla igång den än någon annan
människa. Om något liknande detta hände mig på en lista som jag hade
startat och skött om lika energiskt under lika lång tid så skulle jag
bli väldigt ledsen. Jämför för övrigt gärna med t ex Rickard Berghorn
som styr Minotauren med järnhand och verkligen propsar på att det är
_hans_ lista. Jag råkar för övrigt veta att flera medlemmar på SKRIVA
gick ur Minotauren just eftersom hr Berghorn sparkade ut Bellis pga
stökighet. De ville inte ställa upp på ett sådant listklimat. För övrigt
är Ahrvid inte den förste eller den ende som har bråkat på SKRIVA.
Däremot är han ett tacksamt mål eftersom många upplever honom som
omedgörlig, något jag iofs har full förståelse för.

Love. /Bruce Harris

--
-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://f-label.tojt.net/>