[SKRIVA] [SKRIVA] Re: Havererad miniubåt hittad på svenskt vatten1

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 28 Jul 2015 12:46:03 +0200

Rickard.>>> Artikeln har tydligen skrivits om sedan du publicerade denna
kommentar. Och det isländska företaget kontaktade det djupt oseriösa Ocean X
Team, som tidigare gjort sig ökända genom att låtsas ha upptäckt något som
"möjligen" var ett sjunket ufo på Östersjöns botten (en av allt att döma
naturlig stenformation, som teamet genom skicklig desinformation, hypersuddiga
bilder, målningar som passerade som foton, och Clas Swahn som en ivrigt
rapporterande nyttig idiot vid DN, skapade myten om "the Baltic Sea anomaly").
De kommer att försöka göra ett löjligt jippo kring detta också, vare sig det är
en äkta miniubåt eller inte<< Jo, jag har sett den där förklaringen att det
skulle vara en mindre rysk ubåt från 1916. Vad jag tycker talar emot är att den
av bilderna att döma tycks alldeles för välbevarad för att vara nästa 100 år
gammal! Ingen algpåväxt, rost och dylikt. Men det lär väl klarna. Jag minns
och läste om den märkliga stenformationen. Jag tweetade t o m om det på
@SFJournalen. Dykföretaget själva sade aldrig att det var något UFO el dyl! Det
var det andra som studsade in och gjorde.
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och var med i
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2015, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan