[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] vit och kränkt

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 20 Nov 2012 18:26:17 +0100

Den 20 november 2012 18:13 skrev pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>:
> Nu när jag tittat på facebook-sidan VKM så ser det ju ut som den -precis som
> det stod i DN-artikeln-handlar MEST om rasism. Inte sexism. Inte elakheter
> mot män."Vita kränkta män" är, som jag ser det, synonymt med "överkänsliga,
> vithyade medelklasspersoner".

Om du ska diskutera med mig, så får du hålla mycket, mycket högre
standard på dina kommentarer än detta. Här liksom tidigare går du in
för att tjafsa istället för att använda hjärna och förnuft. En enkel
koll på sidan ger vid handen att det är först på sistone, i samband
med SD-haveriet, som sidan övergått till att behandla rasism -- och
detta vet du naturligtvis helt på egen hand. Sidan fick också en hel
del kritik i samband med hånet mot Pär Ströms boksläpp, och den har
snyggat till sig något efter det.

Så vänligen Pia, jag är föga imponerad av din tjafsteknik, men å andra
sidan är den märkligt vanlig just i dessa kretsar. Hellre låta munnen
gå och fingrarna knattra över tangenterna, istället för att använda
hjärnverksamheten.

/ Rickard