[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] e: [SKRIVA] Wiehe sur på ABBA. Igen.

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 12 Jul 2013 20:08:10 +0200

Den 12 juli 2013 19:34 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Det var väl den en viss Holger E gjorde. Men såvitt jag minns just
> korta utdrag. Och inte blev den särskilt spridd heller, för han hade
> suttit och puffat fram en jättevolym på 100+ sidor - som han sålunda
> inte hade råd att trycka i så många ex.

Du påstår saker rakt ut i tomma luften. Nu var detta helt enkelt den
stora fanzineantologin som dokumenterade 80-talets sf-fandom, och den
utgavs med stöd av Alvar Appeltoffts minnesfond.

> Min uppfattning är att Sam J saknade grund för att dementera
> sina falmboyanta uttalanden, grundat på att ungefär samma
> sak upprepats senare av honom. (Men naturligtvis ville ha
> försöka dementera då en hel del av det var så dumt.)

Och naturligtvis vill du själv dementera all kritik mot publiceringen,
eftersom du är ännu mer jävig i detta fallet än Wiehe är angående
drevet mot ABBA.