[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Bertil Falk: "Därför kallar jag mig inte feminist"

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 10 Mar 2014 17:23:28 +0100

Den 10 mars 2014 17:05 skrev pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>:
> SVT beskrev det fortfarande som bråk mellan extremister.Höger- och
> vänsterextremister.

Ojsan hoppsan. Du menar alltså att eftersom tidningar och SVT inte rakt av
gjort en _totalt_ onyanserat svartvit rapportering, såkan det inte finnas
en extrem vinkling i rapporteringen? Det är samma sorts låtsaslogik som
frodas bland postmodernister: så länge någonting "bara" kan vara säkert
till 99,99%, så måste det betraktas som 100% osäkert. Logik, det är svårt,
det.

> Eftersom det tydligen var vänsterpersoner som hamnade på sjukhusoch(i ett
> fall) svävade mellan liv och död medan det var högerpersonersom anhölls för
> mordförsök, får vi anta att högerextremisterär bättre på att slåss - med
> trasiga flaskor.

Tro mig, vi skulle ha ett jävligt mycket lugnare samhälle och rationellare
samhällsdebatt, ifall vänster- och högerextremister inte ständigt
saboterade för alla andra. Du har antagligen inte en aning om att det
faktiskt är antirasistiska vänsteraktivister som begår de allra flesta
attentaten mot migrationsverkets lokaler och personal? (Den extremistiska
"logiken" i detta är att eftersom Sverige inte har fri invandring, är
migrationsverket typ satans redskap.) Detta uppmärksammas nämligen inte av
vår svenska vänsterextremistiskt rövslickande journalistkår. Referenser:
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/sluta-blunda-for-valdet/
http://www.expressen.se/ledare/hoj-rosten-mot-vanstervaldet/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article18422912.ab