[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Jag är en vit kränkt kvinna utan rymdskepp men med drakar

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 19 Dec 2012 16:14:47 +0100

Den 19 december 2012 14:02 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Tror inte jag sett dig på SKRIVA hittills, så välkommen till listan. (Och
> hoppa gärna över inlägg som nog inte intresserar dig.

Ojojoj, jag minns den gamla goda tiden då det hände att 50-100 mail
postades dagligen på denna lista, och alla diskuterade allt mellan
himmel och jord: veganism, politik, terrorism, miljöfrågor, feminism,
film, musik... Och kanske 30% var författarrelaterat.

Det är helt enkelt ingen på denna lista som besväras av någon mängd
mail, den saken avgörs genom rena förnuftet. Det är bara så att vissa
tar det som svepskäl eftersom de inte gillar _innehållet_ i vissa mail
och diskussioner. Men problemet där ligger hos dem som irriterar sig
och skriver oförskämda mail med krav på diskussionsstopp, inte hos dem
som diskuterar.

/ Rickard