[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Fas3 på riktigt(var EU-valet)

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 May 2014 10:19:58 -0700

---- On Wed, 28 May 2014 09:16:39 -0700 pia lindestrand  wrote ----

> Som alla andra, som är läskunniga, kunnat läsa, skrev du att fas 3
> låter "mycket sunt och givande för alla ekonomiska parter".

Som alla andra läskunniga, med undantag av Pia, kan läsa, skrev han detta: "När
man förklarar det på detta sätt låter det mycket sunt och givande för alla
ekonomiska parter; men givetvis inte för politisk vänster och radikalism som
vill att inget annat än planekonomi och/eller statligt företagande ska vara
möjligt."

Givetvis är hetsen och hatet mot Fas 3 till mycket stor del vänsterpropaganda.
Och när ni sätter igång propagandamaskinen blir det alltid öronbedövande (för
att skyla hur tomt allting egentligen är under brölandet).

>Statliga bidrag ska alltså gå till privata företag som är på fallrepet?

Tramsfråga. Statliga bidrag i stil med detta kan gärna användas för att
utveckla nystartade privata företag och undvika konkurser. Det är nämligen ett
sätt att hålla arbetsmarknaden vid liv och kunna anställa människor, sirru.

>Jo, det är det om en privat företagare vill ha kvar sin fas3 mer än tre
>månader.

Exakt som jag skrev: Det är inte ett krav. Och om de privata företagen vill ha
kvar Fas 3:aren mer än tre månader, får de se till att anställa denne. Det är
rimligtvis inget som fru Lindestrand kan klaga på. Det kanske till och med
händer henne?

Som sagt i mitt förra mail, läs mer här istället för att pladdra rakt ut i
luften med ogrundade påståenden: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fas_3

SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).