[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Lasse Liten löser världskrisen

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 5 Apr 2013 12:19:27 +0200

Den 5 april 2013 04:37 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> rickard.berghorn@xxxxxxxxx:
> att religion skall få spela så dominerande roll som den gör i många
> sammanhang. Det kan man djupt sympatisera med.

USA är kommunist-kritisk och vill inte att den antidemokratiska kommunismen
ska få dem dominerande roll den själv eftersträvar. Det kan man sympatisera
med.

>   Jag tycker också att vi kan häda vår Käre Ledare Kim Kal-Song, eller vad
> han heter. Må han få sina missiler uppstoppade i röven.

Fast om man försöker stoppa upp hans missiler i hans röv, om så bara
retoriskt, kommer han ju bara att prutta ut dem över den fria världen. Inte
särskilt diplomatiskt smart att göra -- trots att vi har vår oantastliga
YTTRANDEFRIHET ;)

Å andra sidan kanske det helt enkelt är så att allt som *kan* sägas inte
*måste* sägas? Och att man i alla händelser måste ha hjärna och förstånd
med sig, och utnyttja sin yttrandefrihet under ansvar.

/ Rickard