[SKRIVA] Re: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Kapitel1. skräcknovell

  • From: Göran Jansson <jansson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 6 May 2009 22:03:33 +0200

 Ahrvid Engholm:

>   Från JHH och AB kommer "ilskan" från den rent själviska strävan att lura
> nordisk sf-fandom i tidernas största ekonomoiska, moraliska etc största
> bedrägeri i historien. Jag bara pekade på skiten de sysslat med (vilket är
> dokumenterat - vad som hände är 100% klart). JHH/AB/m fl bedrev ren våldtäkt
> på sf-rörersen - och de försäker urskulda sig med påhopp på pianisten (dvs
> mig).

Fast det är aldrig påhopp på pianisten när Ahrvid Engholm försöker urskulda
sig med just påhopp. Ahrvid Engholm skrev om saken så här i söndags på
listan:

"Bevaka officiella funktioner, t ex JHH:s m fl missgrepp i en fanfond, är
dock journalistiskt A och O. Att påpeka att statsministern begår fel, dito
en ämbetsman, el någon på en ideell förtroendepost, är inte personangrepp
per definition."

När man dock påpekar att han som kongressordföranden på konferensen Nasacon
1987 slog in en dörr med en bänk som murbräcka uppfyller det kraven som
Ahrvid Engholm ställer här ovanför. Han har en ideell förtroendepost (som är
kongressordförande) och den missbrukar han genom att slå sönder lokalerna.
Det är alltså journalistiskt A och O att bevaka och påpeka det.

Fast så är fallet - alla kriterier är uppfyllda - så kallar Ahrvid Engholm
det påpekandet för "lögnaktigt personpåhopp" (i PS:et i följande inlägg):

//www.freelists.org/post/skriva/KSpecialet-om-Mare-Kandre

Det är alltså tydligt att när Ahrvid Engholm skriver om att bevaka
officiella funktioner med mera gäller det alla utom Ahrvid Engholm själv.
För när någon talar om vad han har gjort som uppfyller hans egna krav på
bevakning då är det bara lögnaktigt personpåhopp. Det är en mycket konstig
moraluppfattning att moralen gäller bara alla andra och inte en själv. Samt
att man själv har rätt att döma andra efter dom regler man själv anser att
man står över.

Det är tydligt att Ahrvid Engholm får göra vad som helst utan att det
påtalas för om det påtalas är det lögnaktigt personpåhopp. Fast om andra gör
något brottsligt (där kan det hända att Ahrvid Engholm har rätt fast jag
vill se dom inscannade dokument från Anders Pemer och inte bara tro på
Ahrvid Enghoms inte trovärdiga ord) så är det sakligt och rätt att tala om
det.

Tungan som Ahrvid använder när han berättar om andras gärningar är den
kanske kluven som en orms?

Sedan har ju AHrvid Engholm också dömts och straffats av domstol för mycket
större stöld (20.000 kronor pengavärde 1987, kanske 100.000 i pengavärde av
idag) och gjort sig skyldig till grov misshandel med bollträ, fast trots att
domstolen dömde honom så är det också förstås lögnaktigt personpåhopp att
påpeka den saken i Ahrvid Engholms värld.

Fast själv tjatar han fantastiskt nog om Jätteskandalen 1987 i 22 år och i
alla fall numera får vi inte ens namnen på dom han påstår blev lurade att
rösta i skandalen!

>   Spol Bide/m fl falska adresser, är bara någon som utfört bedrägeriet
> eller lurats att syssla med pianoskjutandet. Jag tror inte man skulle kunna
> hitta någon med personligt engagemang , utan att själv vara *medbrottsling*.
> (Det är ett medbrottslingsbeteende att skydda bedrägerier.)

Det är ganska fantastiskt att Ahrvid Engholm inte förstår att folk kan bli
verkligt urlessna på oändligt tjat om något som dom knappt ens vet vad det
rör sig om men där Ahrvid Engholm år ut och år in personförföjer ett antal
stycken. Jag tror inte dom som kastade ut honom från förra skriva (Korkek
numera) hade något personligt engagemang eller var medbrottslingar. Jag tror
dom var dödströtta på honom. Fast han förstår inte att tjat, tjat, tjat,
tjat, tjat om vad det än handlar helt enkelt tröttnar ut folk. Särskilt dom
som har hört/läst tjatet i 22 år till skillnad från en del av oss som bara
har läst tjatet i 2 år. Nåt konstigt är det allt med vår käre Ahrivd.

>Ps. Överväger att implementera en regel om att medlemmar bara får ha en
E-adress i SKRIVA. Spole Bide skiter ju i det. Men det >är rimligt med tanke
på att istan har tävlingar när olika adresser skall rösta på varandra. (Vad
Bidé vill vräka ur sig censureras >inte, men han får vara så god att göra
det från sin egen E-adress med bara en E-röst.)

Vad ska du göra då med Anders Lindberg och Göran Ivarsson och alla dina
andra adresser? Jag vet inte hur många på listan som har flera adresser men
jag vet att den som har flest måste vara du, Ahrvid!

häslar Göran