[SKRIVA] RE: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] 2:a pris novelltävlingen: "Bortom Brahms"

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Oct 2011 09:44:44 +0200

Caroline J:
> ...och än en gång försvinner samtliga kursiveringar när något postas på
> listan.
> Nåja, hoppas ni inte blir för förvirrade.C
Men det kanske bara försvann hos dig, i din mailläsare? Jag lovar och svär att
när jag postade såg texten OK ut, i "avsändarläge" (dvs såsom jag såg texten
innan avsändande). Men sedan kan olika mottagare ha olika inställningar i sina
mailläsarprogram.
Vad jag gjorde var alltså att avsiktligt posta texten med inställningen RTF
(Rich Text Format) som tillåter t ex kursivt (och för mig såg det OK ut). För
mig är alltså "mailläsaren" programvaran hos Hotmail som har tre inställningar
för text (RTF, HTML-redigering samt oformaterat).

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)