[SKRIVA] RE: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] 14-åring debuterar med vampyrbok

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 29 Jun 2011 13:33:46 +0000

Det där tyska (!) förlaget som gett ut en bok på svenska  Edition XIM Virgines
känns
nästan mer spännande än boken.

Hittar bara info på tyska och så bra på tyska är jag inte.

I af hävdas det i reklamen att Vampville skiljer sig från Twilight historien på
en diverse sätt som mer spänning, mindre vardagsliv.

Oki, den som inte var nykär själv började ju nästan kräkas av tristess när man
tittade på första Twilight-filmen i de långa "vi ränner runt i skogen
och inser att vi är så kära" -scenerna.
Och ja, de scenerna jag tyckte var roligast var när Edward såg ut som om han
skulle spy när han såg Bella.

Christoffer Paolini? eller vad han nu hette var ju också 14 när han började
skriva om den där draken och då verkade det vara en smärre trend
med mycket unga författare.

"Alla" författare ska ju se sexiga ut på omslagsfliken om de inte helt enkelt
pryder bokomslaget med ett förmodligen otroligt retuscherat foto på sig själva.
Och om författaren ser ut ungefär som sin huvudkaraktär kanske det blir mer
säljande bilder???

En del äldre manliga författare undgår porträttförsnyggningen eftersom de
tydligen anses se lagom seriösa och konstnärliga ut ändå som de är.
Om de inte som Jan Guillou även brukar posera och visa upp sina muskulösa
biceps och vad det nu heter. -OBS gillar Guillou som journalist.
Vilken förebild! =han lever på sitt skrivande lycklige man.

/pia