[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Om zombies på Örebro bokmässa

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 14 Apr 2012 16:39:46 +0000

> I helgen är det bokmässa i Örebro. Man hade en Zombie Friday, och här en
> rapport från det:
>
> http://www.swedishzombie.com/2012/04/rapport-fran-zombiefredagen-pa.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
>
> Till båtnad för zombieintresserade. Personligen har jag iofs litet svårt att
> intressera mig för döda som återuppstår. Inte ens under påsken kunde jag
> uppbåda intresse för den där figuren Jesus (enligt vissa Den Första Zombien).
>
> --Ahrvid
ACK, dessa hädelser! Lazarus, Jesu gode vän, var i så fall mer zombieaktig. Han
hade ju enligt Bibeln redan börjat lukta och låg i sin grav när Kristus kom
dit, lilte sent.Sen kom han, den uppväckte Lazarus alltså,  ut ur sin grav i
sina lindor, så det var lite zombigt det.Men grejen med zombier som jag tolkat
saken, är att deras själ fortfarande är död. Det är bara kroppen som börjar
röra på sig fast den fortsätter ruttna?!?Så eftersom zombies är så gott som
bokstavligt talat hjärndöda, vanligtvis brukar vilja äta på levande människor
och dessutom stinker,blir det mycket spännande att se hur man fått ihop den där
zombieromansfilmen som väntas om nåt år.Någon som läst något
zombieromantiskt?Isaac Marions "varma kroppar" t ex ,ja så hette den, den ska
bli film ./piaiofs har jag sett  en del män som varit ganska zombielika kring
halv fyra söndagsmorgnar på väg från krogen. Det väckte inga romantiska känslor