[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Ny bok: Främmande folk och förtrollade skogar

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Sep 2013 13:36:01 +0200

Rickard:
> Aleph Bokförlag håller helt enkelt på att återstarta, och i helgen skickade
> jag en ny bok till tryckeriet: "Främmande folk och förtrollade skogar"
> -- www.alephbok.com/bocker/ Den kommer att börja säljas på allvar i
> december, men kan beställas redan i dagarna från Amazon.com              Kul!
>  Jag gjorde en liten blänkare på Twitter som lyder:

"Sw smallpress ALEPH RETURNS. Eg new anthology "Strange folks & magic woods",
books orderable thru Amazon. Sw info http://alephbok.com/bocker/ "
  Säg till om du behöver noveller, även om jag iofs skrivit mycket litet inom
skräck och sådant (som jag misstänker är huvudspår för Aleph).  Härom dagen
påbörjade jag (first draft klart!) en ny grej: min andra Kapten
Dynamit-historia! Det är en pulphjältepastisch, inspirerad av Doc Savage m fl
från pulpmagasinen på 30/40-talet. Första Kapten Dynamit-novellen stod i CDM.
Den nya historien skrivs från början som en mini-pjäs, då jag tänkt skicka den
till Riksteaterns tävling "Ny text" som vill ha pjästexter. Men tanken är att
också göra  en novellversion - man skriver beskrivande och berättande text
kring replikerna (och kanske ändrar litet i dem).

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /