[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Novellen "Min Bäste vän & hans mördare"

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 Sep 2011 21:02:25 +0000

apropå novellen en sen kommentar.Javisst kan man lägga till mer
miljöbeskrivningar som det föreslagits. Fast  då blir det ju en lite annorlunda
text.Det slog mig att precis som den är (OK möjligen smärre korrekturgranskning
s a s.bara ett exempel jag har för mig att det ska heta "de otrogna tu" inte de
tu otrogna)blir det en utmärkt radioteater eller uppläsning. Monolog, dialog,
lysande! Tycker jag det skulle vara.
/MVH pia