[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Novell på kapitel1

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 12 Jan 2013 01:26:45 +0100

Pia:

 Långt om länge kom jag på hur man tar sig in på Kapitel1:s senaste
novellantologiprojekt "Vildsint gryning".Lagt dit en novell som jag
döpte till "Tillbaka till en ljusnande framtid" idag.Som ni ju kan läsa
om ni vill.<<
  Novellen finns här:

http://kapitel1.se/vildsint-gryning/arbetsbok-v3-gryning/23--tillbaka-till-en-ljusnande-framtid

  För den som vill läsa.
  Jag jobabr själv på ett bidrag (har bara varit litet lat/upptagen).

skrivit är ganska mörka så det var svårt att hitta någon som passade.Och
 jag antar att det görs någon sorts urval/röstningsförfarande så får se
om min historia platsar.<<
  Den kommer säkert med.
  Några snabbkommentarer: fint skriven, men jag är inte 100% säker på att jag
förstod slutet. Kanske borde det förtydligas? Ser några slarvfel (det heter t
ex inte "blyertz") och ibland håller jag inte med om din interpunktering (på
några ställen borde du ha punkt istf komma). Men fint skriven, som sagt. Det
finns en glöd och en känsla i texten!

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)