[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Några skrivtips

  • From: erik ersson <erikersson@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Jan 2011 14:17:51 +0000

Första inlägget för min del och det återstår att se om mailet hamnar på listan.

Vill börja med att tacka Ahrvid som tog sig tid att sammanställa sina
skrivtips. Själv började jag nosa på området på allvar i somras och suger i mig
den info jag hittar. Jag har inte letat ihjäl mig på webben ännu men tänkte att
ni läsare kanske kan dela med er av bra tips eller länkar på konkreta tips för
att utveckla sitt skrivande. Bifogar en länk till en sida som jag själv
uppskattade att läsa (engelska). Som med allt så passar givetvis olika delar
bättre och sämre.

http://crofsblogs.typepad.com/novel/

Stephen Kings "Att Skriva" gav mig en hel del, kanske har du några bra boktips
oxå?

 // Erik Ersson