[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Några novellskrivartips (återpostn)

  • From: "Anders Lindberg" <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 25 Jun 2008 08:56:08 -0500

From: "Olof Bjarnason"
>Riktigt intressant läsning!

>Det koncept jag har svårast för, är problem/konflikt-konceptet.
>T.ex. säg att man har den där lilla billiga idén: Tänk om man kunde
>styra om orkaner.

>Kan någon ge exempel på problem/konflikter med denna idé som grund..?

>Hur är problem/konflikter relaterad till HP och andra roller..? Är det
>samma sak som "HP vill detta men kan inte få det pga. bla bla" <-- är
>detta en konflikt/problem?

Har inte några av de brittiska katastrofförfattarna (bl a Ballard, Aldiss)
skrivit undergångsromaner med extremt väder? Torka, istid, översvämning, vilda
orkaner.

Din andra fråga var litet otydlig. Kan du förtydliga?

/A.L.

anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx

--
Be Yourself @ mail.com!
Choose From 200+ Email Addresses
Get a Free Account at www.mail.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).