[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Mer om Kpt Stofils 10-årsjubileum

  • From: Göran Jansson <jansson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 2 May 2009 16:18:04 +0200

 Arvid:

> Ps. För den ende som tydligen inte fattat: jag dokumentationen om
> fanfondsbedrägeriet  *är redan* publicerad! Och folk har fått veta var
> (Fanytt/SFJ 146 & 147, om jag inte minns fel).

Påstår du ja. Men vad är Fannytt/SFJ för nånting och var får man tag på den?
Och om det nu är publicerat, varför kan du då inte bara skriva av namnen på
dom som blev lurade och lägga ut dom på listan? Hur knepigt kan det vara
eller är du helt plötsligt analfabet?

Dessutom är det frågan omk *din* inblandning som är på tapeten nu, vilket du
inte verkar förstå.

Med andra ord, du är i domstol dömd för stöld av en magasinupplaga till ett
värde av ungefär 20.000 kronor. Alltså ungefär 100.000 kronor i dagens
pengavärde. Du är med andra ord tungt kriminellt belastad eftersom brottet
också enligt redogörelse som Hans Persson länkade till var föregånget av
ett inbrott.

Jag tror Gittan struntade i att ta fram domen från Stockholms tingsrätt. För
det var väl där du dömdes eller hade du någon annan hemlig bostadsort på den
tiden som inte folkbokföringen kände till så att du dömdes någon annanstans?
Hur som helst kan det inte vara svårt att få fram mål mot Ahrvid Engholm
från 1987. Eftersom det är officiell handling kan domen publiceras här på
listan eftersom du inte vill svara.

Sedan var det din övriga inblandning, det vill säga att du misshandlade en
Mats Lignell med slagträ och att du slog in en dörr med hjälp av bänk i en
konferenssal.

Fråga, ja eller nej: finns allt detta dokumenterat i Fannytt/SFJ 146 & 147?

Ja eller nej?

Mycket enkelt att svara på, Arvid.

Ja eller nej?

hälsar Göran