[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Massavlyssningsskandalen växer

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 17 Jun 2013 18:04:29 +0200

Den 17 juni 2013 16:52 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Nu avslöjar The Guardian, med uppgifter från Edward Snowden, att den
> brittiska underrättelsetjänsten avlyssnade alla de kom åt, inkl sina
> allierade, under G20-toppmötet i London 2009:
>
> http://www.guardian.do.uk/
>
> (Det är toppnyhet i tidningen, med en rad artiklar. Jag pekar inte på någon
> särskild.)
>   Bl a Ryssland och Turkiet är skitförbannade. Britterna riggade t o m
> internetcafeer för avlyssning.

Okej, handen på hjärtat: Barack Obama är egentligen ett fiasko som
USA:s president. Detta är värre än Watergate, även om jag inte tror
att det kommer att erkännas som det. Ett fiasko är också Nobels
fredspris.

(Fast kanske kan detta ändå få det goda med sig att den offentliga
debatten blir sanerad från det mest korkade och förvirrade argument
som någonsin blivit en allmän floskel: "Konspirationsteori!!!" För
bara en månad sedan skulle _misstankar_ om detta snabbt och effektivt
ha avfärdats med just den förvirrade  och debila anklagelsen:
"Konspirationsteori!" Och därmed skulle den misstanken vara en dödfödd
pinsamhet.)