[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Lasse Liten löser världskrisen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 5 Apr 2013 04:37:47 +0200

rickard.berghorn@xxxxxxxxx:
> USA bekymrar sig för att de förvärrat Koreakrisen genom vissa diplomatiskt
> klumpiga uttalanden:
  Jag har inhte hört några såda "klumpiga uttalanden". Det klumpiga står Kim
Kal-Song för.
> Men egentligen är ju denna inställning smått obegriplig, för alla som följt
> de senaste årens tjoande och stimmande till Lasse Vilks försvar. Varför
> följer USA bara inte hans exempel och slår fast att man minsann har sin
> fina oantastliga YTTRANDEFRIHET?
  Jag begriper inte hr Berghorns angrepp på Lars VIlks heller. Jag har träffat
Vilks, på ett möte för ateistisk muslimer för ett par år sedan (skrev om det på
SKRIVA). VIlks är helt enkelt en religionskritiker. Han tycker helt enkelt inte
att religion skall få spela så dominerande roll som den gör i många sammanhang.
Det kan man djupt sympatisera med. Det är nödvändigt att "häda" Muhammed för
att få ut budskapet. Vilks skulle lika gärna kunna "häda" Jesus, men det är
bara det att i kristna länder har förtroendet för religion som tur är sjunkit
så att ingen bryr sig speciellt om Jesus "hädas".
  Jag tycker också att vi kan häda vår Käre Ledare Kim Kal-Song, eller vad han
heter. Må han få sina missiler uppstoppade i röven.

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for
all the latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 /
 Läs även AE i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande
antologi - finns bl a på SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin
Skottdagen, http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 /