[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Lars Gustafsson lämnar PP pga Wikileaks

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 Aug 2010 00:13:12 +0200

Torbjörn W:
> Amerikanska myndigheter är "bortgjorda" eftersom deras hemliga dokument har
> kommit på avvägar.
> Det var så jag menade.
  OK, så kanske man kan säga, och ur den synpunkten kan det nog ligga något i
det. Mig veterligt har Wikileaks inte kommenterats av presidenten eller någon
annan på hög nivå, utan av talesmän för administrationen. Jag tror att
irritation från USA inte *så* mycket handlar om vad dokumenten innehåller, utan
mer faktum att någon läckt och det gillar man inte. Läckor ser man ganska
allvarligt på (se t ex den senaste spionhistorien med ett 10-tal inblandade -
det sägs att de inte kom över så mycket, men blott faktum att de fanns där var
nog för en internationell incident).
  Som kanske framgår har jag i princip ingenting mot det Wikileaks gör.

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!