[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Kommentarer om blogförfalskning

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 19 Mar 2008 22:23:21 +0100 (CET)

Från: nitro2k01@xxxxxxxxx
>Vad är det för indikationer du ser?
  Bl a ditt långvariga beteende, inkl att försöka försvara blogförfalskningen.

>Att stava ordet med enkelt g när det har en ändelse är enligt mig lika
>dumt som att vägra sätta ett t på slutet av ordet cool när det används
>i neutrum eller ev som adverb - precis som man har gjort med låneord i
>alla tider.
  Sådant varierar. Vi har t ex ordet "pop" som inte får dubbelt p i best form.
(Det heter t ex "Magnus Uggla är popens marschkung".)  F ö var ordet "blog" i
obest form i din falska blog, så frågan om dubbelkonsonant är inte ens aktuell.
Ett tips om man skall förfalska något, är ju att inte göra en avslöjande
felstavning redan i rubriken.  Det är ungefär lika begåvat som att försöka
förfalska 600 kr-sedlar.