[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Har man funnit spår av MARSLIV?

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 21 Nov 2012 16:20:24 +0100

2012/11/21 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Nätet kokar just nu av rykten. Folket som styr marsrovern Curiosity aviserar
> att de inom kort kommer att göra ett "Earthshaking" avslöjande om vad
> marsrovern hittat!

Det låter intressant, men NASAs pr-avdelning har jag för länge sedan
börjat ta med en nypa salt. På 90-talet blev det stora rubriker
eftersom man hade "upptäckt" fossil efter nanobakterier på Mars.
Därefter hade de en period då de "upptäckte" mörk materia och till och
med fotograferade den i bilder på galaxer -- stora rubriker igen. Och
förstås har de hängt på klimatalarmismtåget och pressreleasat saker i
stil med "det är ännu värre än vi trodde" och att isen vid Nordpolen
krymper -- men talar tyst om att isen vid Sydpolen växt sig
rekordstort. NASA är i en period då man har pippi på att utforska
Mars, och de kan inte lika gärna vara ärliga om att de nya upphajpade
marsroverva inte ger mycket relevant resultat. Också NASA är beroende
av sina skattefinansierade anslag.

Så personligen avvaktar jag.

/ Rickard