[SKRIVA] Re: [SKRIVA] HD tar upp Manga-målet

  • From: Anna Blixt <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 8 Nov 2011 07:22:04 +0100

Personligen anser jag det vara bland det mest idiotiska någonsin när någon
fick tecknade bilder rubricerade som barnporr. Det är ju inga barn
inblandade, och ingen porr heller för den delen. Att döma folk för vad de
ritar på papper eller för vilka skrifter eller målningar de har hemma, det
är medeltida häxjakt / religiös inkvisitions-nivå på det.
Om tecknade bilder kan vara barnporr, då måste nästa steg i konsekvensens
namn bli att även musik, text och andra konstformer ska lyda under samma
lagar.

/Anna