[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Gå med i den nya folkrörelsen!

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 18 Nov 2012 20:14:53 +0100

 From: berattelsen.om.allting@xxxxxxxxx
> Och tukta en argbigga:
> http://tidningenkulturen.se/artiklar/debatt-mainmenu-91/samhe-mainmenu-134/13500
> Ibland blir det satiriskt värre.
  Hm, knepiga frågor du luftar.
  I satirform, men också i den längre, ämnesmässigt ganska breda artikeln
http://tidningenkulturen.se/artiklar/debatt-mainmenu-91/samhe-mainmenu-134/13036
 (som urpsrungliga artikeln har pekare till).
  Jag vet inte om jag vågar ge mig in i detta getingbo. Men några korta
noteringar.
  Mycket av kränkningsdebatterna från vänsterhåll får sin tyngd av att de
röd-gröna oproportioneligt dominerar media. Enligt Gbg universitets
undersökning sympatiserar 70% av journalistkåren med röd-gröna partier, och än
mer anmärkningsvärt 80% med de röd-gröna i SR/SVT (som förmodligen är Sveriges
utan konkurrens opinionsmässigt tyngsta mediagrupp).
  Jag finner saker som SCUM-manifestet oerhört osmakligt, särskilt som
författaren försökt genomföra dess idé i praktiken.
  Noteringarna om Vilks förefaller för mig förfelade. Jag har faktiskt varit på
ett möte med Vilks. Rapport finns här:

http://www.exmuslim.net/Sverige/konferens/rapport%20arvid.htm

  Jag uppfattar Vilks som en religionskritiker, inte muslimhatare. Han blev
mycket uppskattad av den grupp som kallar sig ex-muslimer, dvs folk från
muslimska länder som är ateister. De inser att det är kritik mot religion och
inte minst religiös extremism som är hans poäng.
  Stängning av kommerntarsfält o dyl är jag emot. Det finns en, skall vi kalla
det, "slängighet" i en del folks kommentarer som ibland anklagas för att vara
"hat" som bör skiljas från riktiga hatare. Det är mer än jargonsak.
  Är tämligen bedrövad av de s k Sverigedemokraternas beteende. Skrev ett
inlägg om det på Kapitel1:

http://www.kapitel1.se/forum/thread/35757

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE i nya
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)